۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۲

طباطبایی عنوان کرد:

آمار مبتلایان به مالاریا در سیستان و بلوچستان کاهش یافت

آمار مبتلایان به مالاریا در سیستان و بلوچستان کاهش یافت

زاهدان - خبرگزاری مهر: معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت: آمار مبتلایان به بیماری مالاریا در استان نسبت به سال گذشته 34 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی طباطبایی روز شنبه با بیان اینکه تلاش چشمگیری برای حذف مالاریا در استان انجام شده است به خبرنگاران گفت: با تلاش بي وقفه مسوولان وكارشناسان بهداشتي و انجام اقداماتي همچون سمپاشی، لارو كشي زيستگاه هاي لاروي، توزيع پشه بند آغشته به حشره کش و نظارت كامل بر فعالیت های اجرایی در سطح مناطق مالاريا خيز به مرحله حذف مالاریای بدخیم (فالسیپارم )نزدیک شده ایم.

وی افزود: درهمین راستا در سال گذشته نسبت به توزیع  204 هزار تخته پشه بند آغشته به حشره کش بين خانوارها و مصرف بيش از دو هزار و 500  کیلو ماده لارو كشي بيو لوژيك در راستای پیشگیری از این بیماری در سراسر استان اقدام شده است.

طباطبایی بيمار يابي در میان خانوارهاي مناطق روستايي به تعداد 3 نوبت در طی هر ماه را از جمله اقدامات مهم این دانشگاه در راستای کاهش بیماری مالاریا و افزایش شاخص های سلامتی در مناطق جنوبی عنوان کرد.

وي ادامه داد: انتظار می رود با برنامه ریزی صورت گرفته در برخي از شهرستان ها از جمله دلگان، فنوج، زاهدان و خاش زودتر از برنامه زمانبندی شده در سال آینده به حذف انتقال محلي مالاریای بدخیم (فالسپاروم ) برسیم.

وی همجواری ایران با کشور های پاکستان و افغانستان و همچنین تردد های قانونی و غیر قانونی به آن سوی مرز ها را یکی از عوامل انتقال مالاریا در استان عنوان کرد.

کد خبر 2100798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha